Vasárnap és hétfőn a Bartók konzervatóriumba járó fiatalok is bemutatkozhattak telt ház előtt a Budapest Jazz Club színpadán.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékének félévi vizsgái remek produkciókkal folytatódtak a BJC-ben. Az utolsó két nap is tartogatott meglepetéseket.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékének félévi vizsgái remek produkciókkal folytatódtak a BJC-ben. Az utolsó két nap is tartogatott meglepetéseket.
A másfél évtizedes fennállását októberben megünnepelt Háló Jazzklub az idén is folytatja remek jazzestjeit, amelyben a hazai jazz legkiválóbb képviselőit ismerhetik meg az inkább konzervatív ízlésű idősebb zenebarátok. Az új év első összejövetelén Pozsár Eszter Contempo triója adott nagy sikerű koncertet az igazán értő közönség előtt.
Idén majdnem ugyanakkorra esett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékének félévi vizsgája, mint tavaly. Ezúttal megelőzték a Bartók konzi vizsgáit, amik vasárnap és hétfőn lesznek.
Szandai Mátyás augusztus végén hunyt el 46 évesen, és hagyott maga után egy hatalmas űrt, zenész barátaiban kérdéseket. A sikeres bőgőst a párizsi zenésztársai novemberben búcsúztatták, ahova néhány magyar zenészt is meghívtak. A budapesti búcsúra 2024. január 13-án került sor a BMC nagytermében.
Az idén is folytatódik az az immáron hetedik éve tartó koncertsorozat, amelyben havonta egy-egy jazztörténeti fontosságú lemezt idéznek meg a MAO tagok, mégpedig abban a felállásban, amelyben az eredeti album felvételre került. Ezúttal a 100 éve született ikonikus dobos, Max Roach olyan kvartett felvételei kerültek górcső alá, amelyeken Charlie Parker kompozícióit játszották lemezre mindössze két évvel Bird halála után, 1957-58-ban.
Két szenzációs koncert, két kitűnő zongorista vezette két szenzációsan játszó zenekar, két csodálatos énekesnővel, és végig óriási hangulat – röviden így foglalható össze a Budapest Jazz Club az újév első szombatján rendezett 16. születésnapjának programja. Tizenhat év alatt a BJC mozaikszó három betűje fogalommá vált, a kezdetektől a mai napig meghatározó szerepet játszva a jazz népszerűvé tételében, a főváros kulturális életének fontos része lett. A január eleji születésnapok évről-évre piros betűs ünnepé váltak minden zenésznek és jazzrajongónak, idén is ingyenes koncerteken közösen ünnepelhettük a klub fennállását, az általunk szeretett műfajt, és a végén a hagyományoknak megfelelően, a „Happy Birthday” dallamai közepette a torta is megérkezett.
A nagykanizsai születésű Farkas Norbert jazzbőgős egyike azoknak a fiatal zenészeknek, akiknek sikerült gyökeret ereszteni külföldön, és akik azóta is rendszeresen lépnek fel jazzklubokban és jazzfesztiválokon. Norbert elsősorban a Cserfő JazzLand és a Nagykanizsai Jazz Fesztiválok hatására kezdte meg zenei tanulmányait. Első mentora Tiborcz Iván jazz-zenész volt, aki olyan kezdő és haladó fiatalokat indított el a zenei pályán, mint Kém Sándor (bőgő), Gayer Mátyás (zongora), Farkas Norbert (bőgő) és Simon Balázs (szaxofon).
A Harmónia Jazzműhely szokásos jazzpéntekjén ezúttal az Óévet is búcsúztatták a Budapest Jazz Club egyik legrégebbi és legnépszerűbb műsorszállítói. Az évzárón a csaknem egy évtizede Koppenhágában élő Bolla Gábor kvartettjével lépett fel, és ahogy előző hazalátogatásai során megszokhatta, most is színültig telt nézőtér, teltház fogadta. Mind a közönség, mind a szakma részéről a fokozott érdeklődés természetesen a zenekar tagjainak is szólt, hiszen valamennyien a hazai jazzélet meghatározó muzsikusai. Szakcsi Lakatos Róbert és Orbán György érdemeit nem hiszem, hogy ezen a fórumon taglalnom kéne, de Éles Máté a fiatal korosztály egyik legkeresettebb dobosaként is már hozzájuk sorolható.
December 29-én a zalaegerszegi Mimosa Lounge-ben adott duókoncertet Angyal Laura énekesnő, dalszerző (New York) és Gayer Mátyás jazz-zongorista (London). A fiatal zenészek nem első alkalommal lépnek fel együtt. Ismeretségük helyszíne New York volt, ahol több koncertet is adtak a szintén zalai Farkas Norbert bőgőssel.
December 22-én tartotta hagyományos karácsonyi koncertjét Kanizsa Big Band Nagykanizsán.
Vasárnap a Tzumo Trio koncertjével zárult a Szentandrássy István Roma Művészeti Galériában a Nemzetiségek Napja alkalmából rendezett program, és egyben ezzel a koncerttel indult a galéria havi egy jazzkoncertet ígérő „sorozata” is. Koradélutántól Joka Daróczi János, a TEF főigazgatója köszöntőbeszéde után többek között az autentikus roma zenét játszó EtnoRom együttes, Esztergomból és Szolnokról érkező gyerekek előadásában egy romani - magyar kétnyelvű betlehemes műsor, Szegedi Tamás színművész és Hegedűs József gitárművész zenés-verses előadása várta az érdeklődőket, akik Ferkovics József kiállított műveit egy rendhagyó tárlatvezetésen is megtekinthették.
Azt minden hazai jazzbarát – és biztos vagyok benne, hogy határainkon túl is van, aki – jól tudja, hogy kiváló művészünk még a tengersok jazzpianista között is kiemelkedő, nagy formátumú hangszeres művész (a zongora mellett a dob mestere is), zenekarvezető és avatott komponista, sőt zenepedagógusként is elsőrangú.
Zenerajongó, jazzrajongó és hűséges koncertlátogató vagyok (noha nem zenész lettem), ám a Hálóban a december 12-i koncert egészen különleges, lélekemelő élmény volt.
A FB hírfolyam átnézése során egy különleges hely, különlegesnek tűnő programajánlatán akadt meg szemem görgetés közben. Az Opera háta mögül induló Lázár utcában nemrég nyílt sörfőzde péntek este nyolctól egy amerikai szaxofonos koncertjét ígérte. Ráadásul a jazz lágy ágazatait jelölő „smooth” után illesztett „e” némi utalást sejtetett a stílus fonákját mutató „Smoothe Jazz at Bikini Bottom”, nálunk SpongyaBobként ismert rajzfilmsorozatra. Colin Cunningham neve is ismerősen csengett, de nem zenei körökből. Egy kis „guglizás” után azonban majdnem minden kiderült.