A napokban olvashatták honlapunkon a Soso Lakatos Quartetnek a Budapest Jazz Clubban adott fergeteges koncertjéről írt beszámolómat, amelynek végén arról adtam hírt, hogy a formáció újabb fellépése a Háló Jazzklubban kerül sorra – a hagyományoknak megfelelően – a hónap második keddjén, azaz február 13-án. Az egyre népszerűbb jazzklub immáron másfél évtizede a hazai (és olykor) a külföldi jazzvilág jeles képviselőit lépteti fel. A veterán jazzhegedűs Deseő Csaba művészeti vezetése, és az agilis klubvezető, Schön György intenzív szervezőmunkája eddig 143 emlékezetes jazzestet eredményezett!
Az utóbbi években a legnagyobb jazzikonok egymás után érik el a 100. születésnapjukat, persze sajnos ők már több-kevesebb ideje az örök jam session résztvevői. Ilyen érdekes konstelláció viszont igazán ritkán adódik: a Harmónia Jazzműhely által rendezett pénteki koncertek egyike éppen február másodikára esett, amely napra pontosan Sonny Stitt születésének centenáriuma volt.
A HARMÓNIA JAZZMŰHELY a Budapest Jazz Clubban 2024. február 9-én, PÉNTEKEN 20:00 órai kezdettel bemutatja: Luna Cohen és Révész Richard Quartet
A helyi művelődési házban havi rendszerességgel fognak jazzkoncerteket rendezni.
Új sorozatot indítottunk el 2023-ban. A klubokba, fesztiválokra járó jazzt kedvelő közönség a zenészekről csak-csak tud informálódni a világhálón keresztül, de azokról a hangszerekről semmit nem tudunk általában, amin játszanak a muzsikusok. Most itt az alkalom, hogy a jazz-zenészek – minket csak ők érdekelnek – mesélhessenek egy kicsit arról a tárgyról, amivel talán egész életükben több időt töltöttek, mint embertársaikkal. Miért fontos számukra, mit kell tudni róla, mi a kiválasztás alapja. Kérésemre közérthetően, valóban nem a zenész a zenésznek, hanem a zenész a közönségének mondja el a legfontosabbakat a hangszeréről.
Nem tudom, hogy mennyire van visszhangja a Budapest Jazz Club „Világsztárok a BJC-ben” sorozat legutóbbi koncertjének, amelyet az új Ethan Iverson Trio (Thomas Morgannal a bőgőnél és Kush Abadey-jel a doboknál) adott január utolsó napján. Nem akarván ismétlésekbe bocsátkozni, akit érdekel némi információ a három muzsikusról, az megtalálja honlapunkon megjelent koncertajánlómat…
Február 4-én hirdették ki a Grammy-díjakat Los Angelesben (ami azt jelentette, hogy a magyar idő szerint hajnali 1 órára lett vége az élő közvetítésnek).
Köszöntjük kerek születésnapján az egyik legjobb magyar jazzbőgőst, basszusgitárost, Barcza Horváth Józsefet.
Enyedi Sugárka dalszerző-jazzénekes legújabb, 4. lemeze az 'Everyday happiness' címet kapta.
Tavalyra lekötött, végül elmaradt koncertjét pótolta be múlt szombaton a tavasszal induló JazzFest Budapest keretében, az elmúlt évtized jazzének egyik meghatározója és legnagyobb trombitása, Ambrose Akinmusire. A legutóbbi, decemberben megjelent „Owl Song” című lemezét az eredeti, bőgős nélküli trióval bemutató európai turnéja a tervek szerint Budapesten kezdődött volna, de közben előbb Lengyelországban is adódott három lehetőség. Már akkor kiderült, a legendás gitáros, Bill Frisell mellett a lebetegedett és otthonmaradt dobos, Herlin Riley helyét átvevő Gregory Hutchinson lép majd fel az Eiffel Műhelyházban, és a turné többi állomásán.
1924. február 2-án Bostonban született az amerikai szaxofon óriás, Sonny Stitt. Az évforduló napján a nagyszerű magyar szaxofonos, Lakatos „Soso” Sándor kvartettje szenteli az estét emlékének a Budapest Jazz Clubban. Sonny Stitt pályafutását idézi fel és munkásságát méltatja az alábbi írásban Pallai Péter.
Bár igyekszünk lépést tartani a mára már valóban nemzetközivé vált jazzvilág eseményeivel, az előadók örvendetesen hatalmas számával, de lássuk be, hogy ez még akkor is lehetetlen lenne, ha semmi mással nem is foglalkoznánk a nap 24 órájában, nem is beszélve a műfaj jeles hazai képviselőinek munkásságáról…
Csütörtökön, a Budapest Jazz Clubban került sor Gerlóczy Zsigmond rendhagyó szóló zongoraestjére. Rendhagyó, mert nem készült előzetes szett lista, a koncerten ugyanis nem már megírt darabok vagy feldolgozások, hanem az első perctől az utolsóig ott helyben született dallamokból kibontakozó improvizációk hangzottak el, és rendeződtek végül a folyamatnak ívet adva, egységgé. A nézőteret jórészt egyáltalán nem a szerencsének köszönhetően megtöltő közönség részese lehetett a kompozíciók születésének, a kezdeti vajúdástól a beteljesedésig.
A nagykanizsai Cukker Művek Kávéház az utóbbi időben jelentős bázisává vált a helyi közösségi életnek. A kiállítások és a zenés rendezvények sorában a könnyebb jazz stílusok képviselői rendre szerepet kapnak. A farsangi szezonra tekintettel Cserti Csilla a Cukker vezetője egy merész ötlettel rukkolt ki. A másodvirágzását élő klasszikus 20-as évekbeli jazzkorszak szellemiségét idéző programot szervezett január 26-án. Ezen a helyi Triad Combo lépett fel.
Bánházi István a 80-as években kezdte el gyűjteni és árulni a hazai és külföldi lemezeket, majd CD-ket, majd újra a bakeliteket. A jazz-zenészek szerint, nála minden lemezt meg lehet találni. Az ünnepek előtt szerettük volna elkészíteni az interjút, de a forgalom növekedése miatt, áttettük januárra, így már a következő ünnepre lehet gondolkodni, milyen lemezekkel lepje meg az olvasó a szeretteit.
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
---|---|---|---|---|---|---|
11
Dátum :
2020. okt. 11.
| ||||||